dilluns, 21 de setembre del 2009

Interactivitat, com la podem crear?

Avui en dia utilitzem la paraula interactiu és molt utilitzada. Tenim exercicis interactius, aplicacions interactives, l’alumnat interactua, etc, però com podem crear interactivitat a l’aula utilitzant una PDI?

Si el professor obre una pàgina com la feta per Enrique Alonso sobre les comarques de Catalunya i a continuació segueix es següent protocol:

1. Obre l’enllaç i el mostra a la classe.









2. Escull un/a alumne/a perquè surti a la PDI a respondre on està cada comarca.
3. La resta “ajuda” des del seu lloc amb SI o NO segons ho faci bé o malament.
4. El soroll de la classe augmenta a mesura que passen les comarques.

Ha aconseguit una bona interacció amb la classe? La PDI ha resultat realment efectiva essent una eina important en l’aprenentatge de l’alumnat?

La meva resposta seria NO. El professorat ha escollit una molt bona activitat interactiva però l’alumnat no ha interactuat, no s’ha implicat en el seu aprenentatge i no ha aprofitat el recurs que tenia a la seva disposició.

I SI HO HAGUÉS FET AIXÍ?
1. El professorat mostra el funcionament de l’activitat interactiva.









2. Fa sortir a un alumne/a per demostrar com funciona i “enganxar” al grup.
3. A continuació fa uns agrupament de 3-4 persones per grup i els lliura una fitxa (baixar fitxa).
4. Dóna a cada grup 15 minuts per treballar la fitxa amb les comarques. Utilitza un rellotge de sorra o qualsevol altre element que pugui ser utilitzat amb la PDI (compte enrere)








5. L’alumnat en grups discuteix sobre la ubicació de cada comarca i passat els 15 minuts el professorat utilitza una eina per decidir quin grup sortirà a la PDI, si es amb la PDI millor. (Molts softwares de PDI incorporen daus, elements aleatoris, spinners, per tal de fer més interessant la selecció del grup que treballarà amb la PDI).
6. Es posa en marxa de nou la simulació i ara mentre el grup que està a la PDI encerta, segueix; en el moment que falla, el grup que aixeca primer la ma surt i continua amb les comarques.









Creieu que ara s’ha aconseguit més interacció? I sobretot, creieu que l’alumnat ha aprés més i ha tret profit d’una molt bona activitat interactiva?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada