dimarts, 24 d’abril del 2018

Quan ens creiem el treball per competències.

Fer que l'alumnat sigui competent està esdevenint una de les preocupacions de la societat, de l'administració educativa i també del professorat que vol ajustar la seva feina al que necessitarà l'alumnat en el seu futur. El passat desembre, des de l'aulABP, i en la matèria d'informàtica es va decidir fer una aposta total per posar a l'alumnat en un context totalment competencial. Calia demostrar que eren competents i competentes en la creació de contingut audiovisual, concretament en el guionatge, gravació i edició de vídeo. Aprofitant la 1a Mostra de videocàpsules “Joves i entorns digitals” organitzat per la delegació territorial a Lleida de la federació d’associacions de mares i pares d’alumnes de Catalunya (FaPaC) i l'observatori Lleida pantalles, es va encoratjar a l'alumnat a que hi prengués part. Tota la informació que se'ls hi va proporcionar va ser l'enllaç a les bases de la mostra. Amb aquesta informació i l'acompanyament del professor a l'aula van utilitzar eines digitals per la creació del guió (googledocs), gravació i edició de vídeo, edició de d'audio. Després de diferents trobades presencials van poder tenir tot el material gravat per poder-lo editar. Arribar a acords en la música de fons, el tipus de lletra o fins i tot el tema escollit pel vídeo van ser inconvenients que els van acompanyar en el seu procés d'aprenentatge. Al final de tot van haver d'estar pendents de complir tots els requisits de les bases i poder enviar en temps i forma el vídeo acabat. Fins aquest punt seria considerada una activitat d'aula significativa per ser competents en la creació de material audiovisual. De totes maneres la vida ens avalua constantment i avui a la Jornada d'entorns familiars i dispositius digitals, duta a terme a la Universitat de Lleida – Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, dos dels tres equips participants hi han pres part, han estat seleccionats per la mostra. Al final el grup d'alumnes: Pol Triquell, Guillem Paris, Vinyet Solans, Joel Mateus i Jordi Bosch han aconseguit ser guanyadors del concurs. Com a professor és un plaer el veure que el que aprenen a l'aula té sentit i que, des de fora les aules, es valora positivament el treball que fan; tancant i justificant el cercle de la competència. Felicitats a tots els que hi han participat i especialment als guanyadors.




Recull que n'ha fet l'edició digital del SomGarrigues

Si voleu visualitzar com veu aquest grup de joves la relació que tenen amb els dispositius mòbils i aparells digitals que habitualment fan anar, així com la de les persones que els envolten, aquest és el seu vídeo.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada